اصول اجرای نمای چوب

در ادامه این مقاله با اصول اجرای نمای چوب ترمو از تولید تا اجرا آشنا خواهید شد. امیدواریم بتوانیم سطح آگاهی شما را بالاتر ببریم.

اصول اجرای نمای چوب(قسمت سوم)

  • رنگ طبیعی چوب ترمو

رنگ ترموود تحت تاثیر دما و زمان عملیات ترمو است. هر چه دما بالاتر باشد، ظاهر تیره تر است. مانند همه چوب‌های نرم، قوام رنگ به دلیل چگالی تحت‌تاثیر تغییرات معمولی قرار می‌گیرد. و همچنین به این بستگی دارد که از چوب خشک یا چوب مرکب استفاده شود. در اصل، رنگ را می توان به خوبی در این تکرار فرآیند ترمو، تیره تر کرد. پس هر چقدر رنگ طبیعی چوب ترمو تیره تر باشد مشخص است که زمان یا دمای فرآیند ترمو بیشتر بوده است. ترمو با کیفیت تر است.

گروه نماسازان مدرن بهترین و اصولی ترین نمای چوب را برای مشتریان خود ارائه می‌دهد.

میزان شیرآبها از تخته های کاج با عملیات حرارتی اندازه گیری شد. نمونه ها در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد و ۲۳۰ درجه سانتی گراد به مدت ۴ ساعت تحت عملیات حرارتی قرار گرفتند. آزمایش به مدت ۷ هفته (۱۸۰ درجه سانتیگراد) یا ۸ هفته (۲۳۰ درجه سانتیگراد) پس از ترمو انجام شد. اندازه‌گیری‌های دفع مایعات یا شیرآبها در واحد فناوری شیمیایی طبق روش آزمون انجام شد. چوب کاج بیشترین مقدار ترکیبات آلی فرار را نشان داد، ۱۴۸۶ میکروگرم در متر مربع. این شامل مقادیر قابل توجهی آلفا پینن، کامفن و لیمونن بود. چوب ترمو کاج حاوی هگزانول و مقادیر کمی فورفورال و اسید استیک نیز بود. مجموع دفع مایعات یا شیرآبها برای چوب کاج ،با حرارت در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد ۸۲۸ میکروگرم در متر مربع بود. نمونه حاوی، فورفورال، هگزانول و اسید استیک بود.

احتمالاً چوب‌هایی که از عملیات حرارتی گذشته‌اند، بوی دود شبیه فورفورال را منتشر می‌کنند. اما تاکنون نتایج آزمایشات در مورد این بو منتشر نشده است. با این حال، با گذشت زمان، بو تدریجی ناپدید می شود و با اعمال عملیات سطحی، آن را می توان از بین برد. علی رغم عدم انتشار نتایج آزمایشات در مورد بوی دود مشابه چوب حرارتی، به نظر می رسد که فورفورال منبع اصلی این بو است. قطعاً از تجربه و تخصص متخصصان در این زمینه برای اجرای اصولی و کیفی نمای چوب استفاده خواهد شد. تا در نتیجه‌گیری کیفی و شگفت انگیز، از ماندگاری بالا و بدون مشکل مداوم استفاده کنید.

نمونه طراحی داخلی با رنگ ترمو

رنگ ترمو با دما و زمان عملیات ترمو بر روی رنگ طبیعی چوب تاثیر می‌گذارد. افزایش دما باعث تیره‌تر شدن رنگ می‌شود. قوام رنگ نیز به دلیل چگالی چوب تحت تاثیر تغییرات معمولی قرار می‌گیرد، همچنین نوع چوب (خشک یا مرکب) نیز بر رنگ ترمو تاثیرگذار است. فرآیند ترمو می‌تواند رنگ را به خوبی تیره تر کند. بنابراین، چیزی که می‌توان از رنگ طبیعی چوب ترمو تیره تر استفاده کرد، موشکافی زیبایی داخلی است. این رنگ منحصر به فرد به دیواره‌ی تکمیل ظاهر اتاق های داخلی تبدیل می‌شود، که از طراحی داخلی شیک و مدرن برخوردار است. به گفته‌ی کارشناسان، طرح داخلی در مورد رنگ ترمو، الهام‌بخش بسیاری از طرح‌های مدرن است. این نمونه داخلی به دلیل طراحی منحصر به فرد با ایجاد حس تعادل و دلنشینی، نزدیکترین طراحی به ذهنیت هر مالک اتاق پذیرایی و یا خانه جهت تامین راحتی و سرزندگی خانه محسوب می‌گردد.

اصول اجرای چوب ترمووود کار با ترموود در اجرای نمای چوب ترمو

  • عمومی

استفاده از ThermoWood، مراقبت اضافی از نمای چوب و ارائه صحیح توصیه ها بسیار حائز اهمیت است. هنگامی که نمای چوب با اصول اجرای درستی تهیه می شود، تحت عملیات بیشتر قرار می گیرد که بیشتر در معرض آسیب های مکانیکی قرار دارد، لذا استفاده از روش های مشابه با کار با چوب های سخت توصیه می شود. در فرآیند استفاده از ThermoWood، تیز بودن ابزارها به شدت توصیه می شود تا نتایج بهبود یابد. همانطور که می دانید، در کار با تمام مواد چوبی، کار به صورت درست و صحیح باعث بهبود کارایی و نتایج می شود. استفاده از اصول اجرای نمای چوب با استفاده از ThermoWood به شما اجازه می دهد تا نتایج بهتری در کار خود داشته باشید.

  • اره کردن

اجرای نمای چوب با استفاده از ترموود، باعث آزاد شدن فشردگی های داخلی چوب می‌شود. این اتفاق به دلیل فرآیند عملیات حرارتی مناسب اتفاق می‌افتد و باعث خمیدگی قطعات پس از برش نمی‌شود. در اره کردن با ترموود، باید به جای روغن، یک سیستم غبارگیری مناسب را نصب کرد تا گرد و غبار آن در محیط اطراف پخش نشود. مواد چوبی با کیفیت بالا، برای تولید نمای چوب با کیفیت بالا بسیار مهم هستند. بهترین روش برای برش ترموود، استفاده از اره های با نوک تیز و تیغه های دندانه ریز از زوایای بالای ۶۰ درجه است. به دقت سیستم غبارگیری را انتخاب و نصب کرد تا مانع پخش گرد و غبار چوب در محیط اطراف شویم. در برابر صدمات طبیعی مانند رطوبت، خشکی و حشرات، ترموود مقاوم است.

به دلیل عدم وجود صمغ در ترموود، استفاده از روغن به صورت کلی کاهش می‌یابد و بهبود عمر تجهیزات برشی ایجاد می‌شود.

پیش از انجام برش پروفیل، بهتر است یک سطح پایه صاف با یک صفحه اره مناسب یا اره نواری تهیه کرد. در آزمایشات مختلفی که در مورد برشکاری ترموود انجام شد، تمام زوایا به خوبی کار می کردند و کیفیت سطح همیشه خوب بود. بهترین نتایج با اره‌هایی با نوک تیز به دست می‌آیند که مانند کار با انواع سخت چوب عمل کنند.چندین زاویه کاتر مورد آزمایش قرار گرفت. در این آزمایش ها، تمام زوایا به خوبی کار می کردند و کیفیت سطح نیز خوب بود. بهترین نتایج با اره های با نوک تیز به دست می آید، مانند کار باانواع سخت چوب. لذا، در اجرای نمای چوب با استفاده از ترموود، نکات فوق باید مدیریت و رعایت شود. در نتیجه، برای اجرای موفق نمای چوب، اصول و روش های بهینه برای اره کردن و برش کردن مواد چوبی باید رعایت شود.

  • اتصالات مکانیکی، یراق آلات نصب

     

“اصول اجرای نمای چوب” یکی از موضوعات مهم در صنعت ساخت و ساز است. برای اجرایی کردن نمای چوب، باید ابتدا از مواد با کیفیت استفاده کرد تا دوام و زیبایی آن حفظ شود. همچنین، باید از تکنیک‌های مربوط به نصب و نگهداری استفاده کرد تا مشکلاتی همچون ترک خوردگی و یا خراشیدگی نمای چوب رخ ندهد.

در اجرای نمای چوبی، اتصالات مکانیکی و یراق آلات نصب نمای ترمو عوامل مهمی هستند. برای کاربردهای نمای بیرونی، استفاده از پروفیل ضد زنگ توصیه می‌شود به منظور پایداری و مقاومت بیشتر.

  • پیچ

 از جمله اصول مهم در اجرای نمای چوب، استفاده از پیچ های ضد زنگ و خودکار است. این پیچ ها به راحتی در چوب ترمو نصب می‌شوند و در برابر عوامل جوی و زمان مقاومت می‌کنند. همچنین، استفاده از پروفیل ضد زنگ برای نمای بیرونی به دلیل پایداری و مقاومت بالا، توصیه می‌شود.

  • اجرای زیرسازی چوب ترمو نما

در زیر سازی های چوب خشک(اشباع)نتایج خوبی در اتصال با میخکوب پنوماتیک حاصل می شود. باید به فشار صحیح و طول حرکت میخکوب توجه کرد. در طراحی اتصالات باید به کاهش استحکام شکافتگی و همچنین کاهش اندکی مقاومت خمشی چوب ترمو توجه کرد. توصیه می شود.

  • نکات مهم

در نهایت، باید توجه داشت که برای اجرای نمای چوب با کیفیت، ارتفاع نمای چوب همیشه باید شامل حداقل ۲ یا ۳ پانل باشد و با توجه به شرایط جوی منطقه، رنگ پوشش مناسب را انتخاب کرد. این اصول می‌توانند در نگهداری نمای چوب، دوام و زیبایی آن را حفظ کنند و در نتیجه، شما را تا سال‌های طولانی از سردرد نگهداری نمای چوب در امان نگه می‌دارند.

قبل از اصول اجرای نمای چوب ترمووود، محل اتصالات و جزئیات طرح مورد بررسی قرار گیرد. گره های بزرگ (به ویژه با توجه به اندازه سطح مقطع) همیشه یک عامل خطر در ترموود هستند. زیرا چوب فاقد مواد رزینی است که در چوب معمولی به عنوان چسب بین گره و ناحیه اطراف عمل می کند. پس مواظب گره های بزرگ باشید. ثبات ابعادی بهتر ThermoWood باعث می شود اتصالات با تحمل کمتری نسبت به اتصالات با استفاده از چوب معمولی طراحی شوند.

  • میخکوبی چوب ترمو

  • میخکوب

اجرای نمای چوب برای هر ساختمانی یکی از مهمترین مراحل ساختاری محسوب می شود. برای نصب ترموود، پیشنهاد می شود از میخکوب پنوماتیک استفاده کنید. برای آزمایش نفوذ، فشار را با ناخن بررسی کنید. بهترین عملکرد با استفاده از میخکوب پنوماتیک کوچک با عمق قابل تنظیم به دست می آید. در صورتی که از میخ با چکش معمولی استفاده شود، خطر ترکیدگی چوب افزایش می یابد. برای کاهش این خطر، باید از میخ فولادی یا گالوانیزه استفاده کنید و برای نگه‌داری بهتر، پیچ‌های رزوه درشت را به کار ببرید.

  • جنس میخ

در نصب چوب ترمو، میخ و پیچ گالوانیزه نیز مناسب هستند چرا که در این روش هیچ تماس فلز با فلز ایجاد نمی‌شود و سطح گالوانیزه را بشکند. همچنین، پیچ‌های فولادی ضد زنگ نیز برای استفاده در فضای باز یا محیط‌های مرطوب بسیار مناسب هستند. بنابراین، خزینه های کوچک، مناسب برای جلوگیری از ترکیدگی چوب هستند. برای نصب ترموود بدون پیش سوراخ کاری، پیچ های خودکار با سر مته دار را بکار ببرید.

  • نکات

همچنین، برای جلوگیری از سایش پیچ‌ها، با استفاده از بعضی از تکنیک‌ها مثل چسب اپوکسی می توانید این مشکل را حل کنید. در اجرای نمای چوب، باید توجه داشت که ترموود به خیابان روبرو، به باغ، به دیوار خرپای نزدیک، به دیوار پرده‌ای صحنه، هرچه که باشد، صورت کامل نمی‌گیرد، پس باید این نکته را هنگام نصب رعایت کنید. استفاده از پوشش محافظ، حفاظت از چوب در برابر شرایط آب و هوایی و تغییرات دمایی را فراهم می کند. همچنین، برای تزئین نمای چوب، می توان از رنگ های مناسب استفاده کرد. در نهایت، انتخاب با کیفیت ترین مواد ساختمانی برای نصب نمای چوب، سلامت و ثبات طولانی مدت این نوع پوشش را تضمین می کند.

استحکام شکافتن

  • براده برداری

تست فرز با استفاده از دستگاه CNC انجام شد. و برای دستیابی به کیفیت سطح خوب به ویژه در براده برداری- فرزها باید تیز باشند. در غیر این صورت پارگی رخ می دهد. سطح بالاتری از پارگی زمانی که چوب سرتاسر براده برداری شد، مشاهده می شود. بیشترین مشکلات مربوط به پارگی در شروع براده برداری و در پایان، زمانی که کاتر از چوب خارج می شود، رخ می دهد. براده برداری چوب های ترمو را می توان مشابه کار با چوب های سخت و شکننده در نظر گرفت.

  • اصول اجرای نمای ترمو با چسب

رعایت دستورالعمل سازنده چسب، ضروری است تا بتوان چوب ترمو را به روش چسب کرد. برای بهترین نتایج، باید از چوب ترمو با دمای پایین مانند کلاس ThermoWood استفاده کرد. در مرحله مونتاژ، فشارهای گیره های قوی مورد استفاده قرار نمی گیرد، زیرا چوب ترمو شکننده تر از چوب تصفیه نشده است.

استفاده از چوبهایی که در دماهای پایین تر، ترمو شده‌اند، برای حصول نتایج مطلوب اصولی است. در این حالت، چوب ترمو شده آب و چسب‌های مبتنی بر آب را به آرامی جذب می‌کند. برای این کار، شما نیاز دارید تا زمان طولانی تر از حد معمول، برای پرس چوب، در نظر بگیرید. چسب‌های PVAc در برخی موارد مشکلات فرم ایجاد می‌کنند، بنابراین آن‌ها را با آب کمتر مخلوط کرده، یا از چسب‌های پایه روغنی استفاده کنید.گزارش‌ها نشان می‌دهند چسب‌های PU (پلی‌اورتان) به خوبی با ThermoWood کار می‌کنند. توجه به شرایط کاری صحیح و اصول اجرای نمای چوب، همواره لازم است. در این رابطه، دمای چوب، رطوبت و تمیزی سطح از موارد حائز اهمیت می‌باشند. برای رعایت کامل اصول اجرای نمای چوب ترمووود، تمامی این موارد باید حتما رعایت گردد.

  • نکات ریز اصول اجرای نمای چوب ساختمان(ترمووود)

کار با انواع ابزارهای دستی – مثلاً در سنباده کاری، سوراخ کاری و فرز – بر روی چوب نما ترمووود آسان است. سنباده کاری نتایج عالی می دهد و سوراخکاری – حتی گره – آسان است. به دلیل شکنندگی ترموود، باید به کارکرد آن توجه کرد. قطعات چوب را به هنگام اجرای نمای چوب یا جابجایی با دقت حرکت دهید تا از آسیب به لبه‌ها جلوگیری شود. تکه های بلند را نباید تنها با یک سر بلند کرد. تنها مشکل کار با ابزار دستی، گرد و غبار است. از آنجایی که ترموود معمولاً بسیار خشک است، گرد و غبار چوب ریز است و به راحتی به محیط پخش می شود. بهترین راه حل یک سیستم کارآمد استخراج گرد و غبار خواهد بود، اما اغلب ممکن نیست. بنابراین استفاده از ماسک و عینک ،به شدت توصیه می شود.

ترمووود در نیمکت های سونا و کفپوش استخرها

 

به دلیل ماهیت بسیار بهداشتی، رنگ و کاهش رسانایی حرارتی، ترموود برای نیمکت های سونا کفپوش اطراف استخر ها مناسب است. با این حال، چرخه رطوبت و خشک کردن سریع در یک محیط با دمای بالا می تواند باعث شکافتن نیمکت ها در انتها شود. برای جلوگیری از این امر، توصیه می شود انتهای آن را با روغن، موم یا لاک بپوشانید.

گروه نماسازان مدرن، با تضمین بهترین نتیجه، اصول اجرای نمای چوب ترمو را به شما ارائه می‌دهد.

گروه نماسازان مدرن، اصول اجرای نمای چوب ترمو را با تضمین بهترین نتیجه به شما ارائه می‌دهد. اگر به دنبال زیبایی، کیفیت و ماندگاری هستید، می‌توانید با این گروه همراه شوید و به راحتی از نمای چوب ترمو استفاده کنید. با نصب این نوع نما، می‌توانید از دوام، مقاومت و طول عمر بیشتری برخوردار شوید. با اینکه نماهای چوبی جذابیت و زیبایی دارند، اما همیشه با مشکل تعمیر و نگهداری مواجه هستید. در هر حال، با نمای چوب ترمو، مشکلات احتمالی بسیار کمتر می‌شود. با استفاده از این نوع نما، می‌توانید زیبایی خود را حفظ کرده و همچنین از صرفه‌جویی در هزینه نگهداری برخوردار شوید.

گروه نماسازان مدرن، تضمین کرده است که با اجرای صحیح اصول نصب، نمای چوب ترمو بهترین نتیجه را به شما ارائه خواهد داد. با استفاده از مواد با کیفیت و نصب بهینه، می‌توانید از طول عمر بیشتری برای نمای چوب ترمو برخوردار شوید. در واقع، با این کار، می‌توانید از مزایای این نوع نما بهره مند شوید و به خاطر داشته باشید که نماهای چوبی از پیچیدگی‌های بسیاری در هنگام نصب و نگهداری پیروی می کند. بنابراین، اگر به دنبال زیبایی، کیفیت و ماندگاری هستید، بهتر است با گروه نماسازان مدرن همراه شوید و به راحتی از اصول اجرای نمای چوب ترمو استفاده کنید. با توجه به حرفه‌ای بودن کار، این گروه تضمین می‌کند که با نصب این نوع نما، شما بهترین نتیجه را خواهید گرفت و به صرفه‌جویی در هزینه نگهداری و تعمیر نمای چوبی خود خواهید رسید.

مطالبی دیگر که شاید از دیدن و مطالعه آنها لذت ببرید. در زمینه های: نمای کامپوزیت طراحی نما دکوراسیون داخلی تابلو تجاری مغازه ها و غیره که توسط گروه نماسازان مدرن گردآوری شده است.

بازسازی نما با نمای کامپوزیت
۲۰ مزیت نمای کامپوزیت
نمای ترکیبی ساختمان