طراحی مغازه حروف برجسته
سایر عناصر کلیدی اصول طراحی مغازه حروف برجسته
- لوگوها،حروف و تبلیغات
-
اصول کلی
وظیفه اصلی تابلوهای جلو مغازه جلب توجه مصرف کنندگان و تبلیغ اطلاعات ضروری است، به عنوان مثال نام مغازه، نوع کسب و کار، شماره تلفن و در صورت داشتن لوگو.
به عنوان یک قاعده کلی، نصب علائم معمولاً بالاتر از سطح تابلو مجاز نیستند. اندازه، مکان، رنگ، طراحی مغازه حروف برجسته و نحوه نورپردازی آن همگی به ظاهر یک مغازه و ویژگی یک ساختمان کمک می کنند. اگر به خوبی طراحی شود، می تواند ظاهر ساختمان را تا حد زیادی بهبود بخشد و همچنین می تواند بر موفقیت تجاری یک فروشگاه تأثیر مثبت بگذارد. اتخاذ رویکرد طراحی در مواردی که رفتار غیر استاندارد طراحی بر یک ساختمان یا تابلو غالب باشد یا تأثیر منفی داشته باشد، انتظار می رود که طرح اصلاح شود. سبک های شرکتی تنها در مواردی قابل قبول هستند که تابع ملاحظات معماری باشند.
طراحی نمای مغازه تابلو حروف ها، اغلب به نسبت بندی برچسب های روی شیشه، پوسترها، تابلوهای LED ،تابلوهای جعبه ای نورانی، تابلوهای روان و زیبایی نمای مغازه بی توجه هستند. به طور کلی نمی توان از موارد بالا برای طراحی نمای خارجی شیک استفاده کرد.نصب تابلوها در طبقات بالا فقط برای مشاغلی که فقط در طبقات بالا فعالیت می کنند مجاز است. مقررات مربوط به تبلیغات و تابلوها اغلب پیچیده است و ممکن است گیج کننده باشد، توصیه می شود در صورت برخورد با تابلوها، در وهله اول به سازمان مربوطه یا شهرداری محل مراجعه و بررسی کنید تا مطمئن شوید که چه مجوزهایی ممکن است مورد نیاز باشد.
-
علائم تجاری (لوگو) روی تابلو
یک علامت تجاری (لوگو) در هر مغازه قابل قبول است، زیرا این کار از تعدادی تابلوی فردی که همگی برای جلب توجه رقابت می کنند، موثرتر است. از آنجایی که تابلو کل طرح جلوی مغازه را می پوشاند، باید حروف برجسته متناسب با هم باشد که در آن قرار دارد.
طراحی مغازه حروف برجسته باید به طور ایده آل در حداقل 3 بخش طراحی شوند.
- نوع فعالیت فروشگاه یا کسب
- نام تجاری فروشگاه
- علامت تجاری فروشگاه(لوگو)
و بهتر است به هر یک از عناصر توجه کرد یا پوشش داد.
از تابلوهای جعبهای که توسط شرکتهای تجاری تولید میشوند مشروط بر اینکه بتوانند به طور مناسب یکپارچه شوند، می توان استفاده کرد.
-
حروف تابلو
انتخاب سبک حروف مورد استفاده برای دستیابی به یک نمای مغازه جذاب و فریبنده بسیار مهم است. ماهیت کسب و کار و ویژگی مغازه اغلب این را دیکته می کند. محتوای متن تابلو باید به حداقل برسد. هر حروف و یا طرح گرافیکی باید متناسب با ابعاد تابلو باشد.حروف بزرگ (در رنگها یا مواد مختلف)توصیه نمیشوند و باید از تکرار یک نام روی یک تابلو اجتناب شود.
-
مناسب ترین مکان برای حروف نویسی روی تابلو
مواردی وجود دارد در طراحی مغازه، حروف برجسته را می توان با موفقیت در تابلو گنجاند. این کار باید همیشه با دقت زیادی به رنگ سبک و اندازه قلم، هر طرحی انجام شود تا تأثیر آن بر شخصیت شغل و جلوی مغازه به حداکثر برسد. اما بهترین محل قرارگیری ها می تواند تمامی در مرکز یا تمامی در یک طرف تابلو باشد. اگر از گزینه دوم استفاده می کنید باید سمت دیگر تابلو را خالی نگذارید و با المانهای خاصی پر کنید.
-
تابلوهای آویزان
تابلوهای آویزان می توانند به نمای جلوی مغازه جلوه ویژه ببخشند و همچنین به شناسایی مغازه از پیاده کمک کنند. اما برای همه جلوی مغازه ها یا در همه مکان ها مناسب نیستند. بیش از یک علامت آویز در هر ارتفاع در جلوی مغازه مجاز نخواهد بود و آنها باید در سطح تابلو اصلی در انتهای تابلو اصلی قرار گیرند. در برخی موارد ممکن است مناسب باشد که یک تابلوی آویزان را بالاتر از سطح تابلو اصلی قرار دهیم، با این حال معمولاً تنها زمانی پیشنهاد میشود که از آسیب دیدن یا پوشاندن ویژگیهای مهم تابلو اصلی جلوگیری شود.
تابلوهای روان و براکت های نگهدارنده آنها باید به دقت در نظر گرفته شوند تا اطمینان حاصل شود که اندازه، فونت و جزئیات نوشتاری از نظر مقیاس و طراحی مناسب هستند. این نیز برای نمای جلوی مغازه ها یا در همه مکان ها مناسب نیستند.طبق آخرین اطلاعات نصب تابلوهای روان در بیرون از مغازه ممنوع شده است. به عنوان یک قاعده کلی، لبه پایین تابلو باید حداقل 2.6 متر بالاتر از سطح پیاده رو باشد و لبه بیرونی نباید بیشتر از 1 متر باشد.
اگر قرار است از تابلوی فلکسی در یک ساختمان مدرن استفاده شود، باید سعی شود حداقل تاثیر مخرب را بر طراحی نمای مدرن مغازه داشته باشد. راه های دستیابی به این امر می تواند شامل فرورفتگی کامل در پشت تابلو، فاقد هر گونه حروف برجسته باشد. پس زمینه با پروژه فقط کمی همسطح باشد و روکش مات می تواند به بهبود زیبایی و ظاهر بصری کمک کند.
-
روشنایی
بیشتر تابلوهای نورانی نیاز به رضایت تبلیغاتی دارند. این امکان وجود دارد که با موفقیت، نورپردازی را در طراحی نمای مغازه تابلوسازی حروف بگنجانید. تصمیم گیری در مورد مناسب ترین روش، طراحی و نوع نورپردازی، برای اطمینان از اینکه برای شخصیت مغازه یا شغل یا منطقه مضر نیست، کلید حل خواهد بود. تابلوهای با نور داخلی و حروف برجسته نورانی با هم مطابقت ندارند و شکل قابل قبولی از نورپردازی نخواهند بود.به اصطلاح نور یکدیگر را خنثی می کنند.
در جایی که نورپردازی خارجی پیشنهاد می شود، باید محتاطانه و حداقل باشد. استفاده از منابع نور متناوب، ویژگی های متحرک، لوله های کاتدی در معرض دید یا مواد بازتابنده(نئون) راه حل های روشنایی قابل قبولی در نظر گرفته نمی شوند. نورپردازی خارجی ممکن است با استفاده از چراغهای توکار در زیر تابلو اصلی مناسب باشد و با نور پسزمینه تابلو مطابقت داشته باشد.
از نورافکن ها، یا نورهای سایبانی سنگین باید اجتناب شود. ممکن است در برخی موارد، در نظر گرفتن روشنایی خود حروف از طریق نور پس زمینه هاله ای مناسب تر باشد. اگر این روش پیشنهاد شود تابلو نباید به صورت داخلی روشن شود. برای پشتیبانی از این روش، طراحی تابلو و مواد با کیفیت ضروری خواهد بود.
در بسیاری از مکانها و مناطق، تابلوهای نورانی به دلیل موقعیت مکانی و ساعات کاری،مناسب در نظر گرفته نمیشوند. هنگام طراحی تابلو باید کاربردهای خاص، نیاز به روشنایی،فواصل دید تابلو را در نظر بگیرید. تابلوهای آویزان، اگر روشنایی پیشنهاد می شود، باید بسیار محتاطانه باشد و به طور ایده آل به براکت متصل شود. لازم به ذکر است که تابلوهای روشنایی داخلی حداقل در فاصله 1 متری ویترین مغازه باید نصب شوند.
-
کرکره و سایبان تبلیغاتی
به طور کلی مجوز شهرداری برای نصب حروف روی کرکره یا سایبان مغازه مورد نیاز است. اگر قرار است سایبان یا کرکره شامل تبلیغات باشد، ممکن است فقط رضایت آگهی کننده مورد نیاز باشد. به هر حال بهتر است در وهله اول با سازمان محلی چک کنید. هدف اصلی از کرکره یا سایبان باید محافظت در برابر آب و هوا و سرقت باشد، نه اینکه به عنوان یک جایگزین دائمی برای تابلو یا علامت تجاری عمل کند. در صورت استفاده، نباید از سبک تابلو جلوی مغازه یا صحنه خیابان کم کنند.
مجوزهای مورد نیاز برای تغییرات مغازه، نصب تابلو،طراحی مغازه حروف برجسته و اقدامات امنیتی
-
مجوز تعمیرات و بازسازی
برای هرگونه تغییرات در نمای داخلی یا نمای بیرونی مغازه و همچنین نصب کرکره برقی باید مجوز تعمیرات اخذ شود.که مستلزم پرداخت فیش عوارض و نوسازی است.
این برای همه تغییرات، تعمیرات و اشکال کرکره برقی بیرونی و برای هر اقدام دیگری که ظاهر ساختمان و مغازه را تحت تأثیر قرار می دهد مورد نیاز است. سیستم اعلام حریق، دزدگیر و دوربین مداربسته، عموماً نیازی به مجوز ندارند.
-
مجوز تابلو نمای مغازه
برای نصب تابلو یا تغییر تابلو باید مجوز جداگانه از سازمان زیباسازی و همچنین خدمات شهری شهرداری دریافت کرد.
برخی از مقررات این دو سازمان برای نصب تابلو عبارت از:
- ارتفاع حروف برجسته پلاستیک یا چلنیوم باید 90 سانتی متر باشد.
- تابلو کامپوزیت جداگانه باید مجوز صادر شود.
- پیش آمدگی از کتیبه ساختمان باید حداقل باشد.
- نصب داربست نیز مجوز جداگانه دارد.
در صورت نیاز به مشاوره یا اطلاعات بیشتر در مورد طراحی نمای مغازه طراحی مغازه حروف برجسته با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید.