مقاله طراحی داخلی دکوراسیون

مقاله طراحی داخلی دکوراسیون 

طراحی داخلی دکوراسیون طراحی داخلی کم هزینه

طراحی داخلی دکوراسیون

اگر به دنبال یک نقشه راه هستید، این راهنمای شروع تا پایان به شما کمک می کند تا تمام مراحل مورد نیاز برای طراحی فضای خود را مانند یک حرفه ای تجسم کنید. با پیچیده تر شدن جهان، تغییراتی در حرفه طراحی داخلی دکوراسیون رخ داده است. این تغییرات منعکس کننده دانش در حال تکامل و تخصصی طراحان داخلی است و نیاز به توسعه و حفظ دانش انتزاعی آن را به این حرفه نشان می دهد. از اولین تعریف و مستندات جامع حرفه طراحی داخلی (گورین و مارتین، 2001)، تغییرات اجتماعی مانند توجه عمومی و تاکید بر کیفیت هوای داخل ساختمان (IAQ)، ارگونومی، و ساکنین، روی افراد تاثیر گذاشته است. عملکرد در محل کار این تغییرات همچنین بر رشد دانش تخصصی طراحی داخلی دکوراسیون مرتبط نیز تأثیر گذاشته است. این تغییر معمولی و ثابت در دانش انتزاعی، انگیزه ای برای تغییرات در مرزهای یک حرفه است.

علاوه بر این، عوامل بیرونی و داخلی بر تغییر دانش انتزاعی طراحی داخلی تأثیر می‌گذارند. دانش متخصصان طراحی داخلی دکوراسیون در حال افزایش است. اما، این حرفه و رابطه پیشرفت آنرا، با تمرین مرتبط میکند.بدنه دانش هر حرفه برای جامعه را خود حرفه‌ها و افراد متخصص آن حرفه ارائه می‌کنند، در نتیجه زمینه‌ای برای حرفه‌ای‌سازی طراحی داخلی دکوراسیون را باید ایجاد کرد.

عصر طراحی

از آنجا که ما که بخشی از حرفه طراحی هستیم خوشبین هستیم،ما همیشه مراقب این هستیم که چگونه می توانیم محیط خود را بهتر کنیم. مشتاق اینکه قرن بیست و یکم بالاخره عصر طراحی است. زمانی که طراحی و طراحان به قدرت رسیده اند و قدرت را به دست گرفته اند به عنوان یک نیروی فرهنگی اما آیا ما در مورد اینکه طراحی چیست توافق داریم؟ برای اطمینان، هر طراح دید منحصر به فردی دارد و به روشی منحصر به فرد کار می کند. با این حال، ما همه بخشی از هم هستیم. یک حرفه، و حرفه ای بودن از هر نوعی که باشد این را تصدیق می کند که یک زمینه مشترک بین تمرین کنندگان آن وجود دارد.

آیا طراحان می دانند مختصات و پارامترهای حرفه خود را؟

اگر می خواهیم در قرن بیست و یکم طراحان موفقی باشیم، باید یاد بگیریم. این نیاز، انگیزه پشت طراحی داخلی،کتاب و مطالعه، تمرین حرفه ای، سرمایه گذاری مشترک بین طراحان را می طلبد. به طور معمول، سوالی که در خط مقدم ذهن طراحان قرار دارد، این بوده است که “مشتریان یا کارفرمایان چه می خواهند؟ طراح حرفه‌ای سوال دیگری را می‌پرسد و به آن پاسخ می‌دهد: «در این طراح به چه چیزی نیاز دارم؟» این سئوال نه تنها برای حال، بلکه برای آینده نگری است. و به ابزاری برای طراحان تبدیل می شود تا آمادگی بهتری برای حفظ حرفه طراحی و پیشبرد آن داشته باشند.

اگرچه مشتری ممکن است در شیراز باشد و طراح در اصفهان، ارتباط برقرار می شود، طراحی انجام می شود، کار اجرا می شود. مرزهای حرفه ای طراحی که زمانی باریک بودند، به دور کره زمین کشیده شده اند. جهانی شدن تنها یکی از چالش های پیش روی حرفه طراحی داخلی دکوراسیون است. عاقلانه است که از همه جهات، از جمله اقتصاد، محیط فیزیکی و اجتماعی و دانشگاهی، انتظار داشته باشیم و برای آن آماده شویم. امروزه طراحی فراتر از زیبایی شناسی است. در اقتصاد قدیم، محصولات و خدمات در بیشتر موارد، ملموس بودند. اکنون، انتظارات به طور مداوم تغییر می کند. اقتصاد جدید برای اطلاعات جدید و دیدگاه‌های جدید ارزش قائل است، محصولی ناملموس، که برای ما بسیار متفاوت به نظر می‌رسد و احساس می‌کند که ما را ملزم به تجربه سطوح جدیدی از ادراک می‌کند.

اکنون، و ظاهراً برای همیشه، افراد و کسب‌وکارها کیفیت بالاتر و عملکرد بهتر و سریع‌تر را از محیط‌هایشان، از ارائه‌دهندگان خدمات، از ابزارها و اسباب‌بازی‌هایشان، از هر کسی، هر مکان یا هر چیزی که بر فرد تأثیر می‌گذارد می‌خواهند. در این مرحله رقابتی، کیفیت بالا همچنان هدف است، اما سرعت در عین حال مهم است.

“همه چیز به کیفیت بستگی دارد.”

زمانی که کیفیت گسترش یافت، مخارج سرمایه طراح داخلی نیز گسترش یافت. فشار روی شرکت ها طراحی داخلی تشدید شد. شرکت‌هایی طراحی را انتخاب کنید که موفق هستند و همینطور باقی می‌مانند. درک شیوه زندگی و سلیقه مردم این کار واقعی طراحان داخلی است. طراح داخلی متعهد به تنوع و شمول فکری و همچنین جنبه اجتماعی-اقتصادی است. آنها باید روانشناسی، جامعه شناسی را نیز به کار گیرند.

کارشناسی مدیریت و تحلیلگر مالی به منظور ارائه طرحی در خدمت اهداف مشتری

  • مالی
  • زیبایی
  • عملکردی
  • فرهنگی
  • محیطی

خود باشند.

این تغییر عمیق است و نمایانگر یک عصر جدید است.

نگاهی دوباره به این حرفه، حرفه ای که چند رشته ای و کاربر محور است. 

در بالا این دیدگاه تصدیق می کند که طراحی، و طراحان، یک پاسخ اجتماعی دارند. این سیستم ارزش بهبود یافته برای صنعت طراحی دارد که پروژه های طراحی شده با تمام اهداف مشتری و در عین حال شیک ایجاد می کند. شرکت‌های طراحی داخلی دکوراسیون موفق نیز رویکردی غیرخطی به این فرآیند دارند. طراحی موثر با اجرای نهایی اندازه گیری می شود،با درجه ای که فرآیند طراحی هر کسی را که تحت تأثیر قرار می دهد، تشویق می کند. در حالت ایده آل، این کاتالیزوری خواهد بود برای همه طراحانی که به دنبال برتری در طراحی داخلی هستند. این یک ابزار ضروری برای کسانی خواهد بود که متعهد به تعالی پایدار هستند و به طور مستمر حرفه طراحی داخلی دکوراسیون را به جلو می برند. این در وظایف طراح داخلی است که مشکلات را قبل از اجرا حل کند.

مشکلات شرکت معماری و طراحی کوچک

دکوراسیون داخلی موفق شد هویت خود را در میان طراحان حرفه ای تثبیت کند. حرفه جدید با این حال، حتی در حال حاضر، با طراحان داخلی در حال مبارزه هستند. این مبارزه، اغلب آنها را در مقابل معماران و طراحان مسکونی قرار می دهد دکوراتورها، که مدعی طراحی داخلی هستند. برای در نظر گرفتن این وضعیت، در نظر بگیرید که قرن ها طول کشیده است حرفه معماری برای تعریف خود، حفظ مرزهای و در نهایت برای عنوان و عملکرد خود مجوز عمومی دریافت کند. طراحان، پیمانکاران، مهندسان، طراحان داخلی، و دیگران “چه کسی حق دارد چه چیزی را طراحی کند” یکی از دلایل مبارزه این است که طراحی داخلی یک حرفه ترکیبی است که ریشه های آن به معماری، هنرهای زیبا و تزئینی، گرافیک بازمی گردد به خصوص در مقیاس بزرگتر، طراحی فضای داخلی ساختمان نیز یک فرآیند مشارکتی است.

اصول اولیه طراحی داخلی

هنگامی که اصول اولیه طراحی داخلی را بدانید، می توانید هر فضایی را به گونه ای تبدیل می کنید که افسانه به نظر برسد. می دانید وقتی وارد یک اتاق با طراحی خوب می شوید چه حسی دارد. می توانید حس کنید که چگونه همه چیز منسجم و کنار هم به نظر می رسد. این احساس درستی دارد. شما می توانید با اصول اولیه طراحی به آن اثر در خانه خود برسید. این دانش را با تمرین و آزمایش همراه کنید و در راه ایجاد یک خانه زیبا هستید.

تعادل

در طراحی داخلی، تعادل باعث ایجاد احساس تعادل می شود. همه چیز در مورد برابر کردن یا تقریب وزن بصری اجسام است. تعادل نه تنها از طریق شکل، بلکه از طریق رنگ، الگو و ساختار نیز ایجاد می شود.

سه نوع مختلف تعادل وجود دارد:

متقارن یا رسمی:

فضاهای سنتی یا رسمی نیاز به تعادل متقارن دارند که در آن فضا به طور مساوی به دو طرف تقسیم می شود که یکدیگر را آیینه می کنند. برای مثال می توان در طراحی داخلی دو صندلی در دو طرف میز قهوه به طور متقارن متعادل هستند. دستیابی به این نوع تعادل آسان است زیرا عناصر طراحی در هر طرف تکرار می شوند. اگر مراقب نباشید، این نوع تعادل می تواند یکنواخت و خسته کننده شود.

    نامتقارن یا غیررسمی:

وزن های بصری خطوط، رنگ ها، فرم ها و ساختار ها بدون تکرار دقیق متعادل می شوند. به اندازه تعادل متقارن مرتب نیست و می تواند پیچیده تر و جالب تر باشد. به عنوان مثال،در طراحی دکوراسیون داخلی یک مبل را می توان با قرار دادن دو صندلی در طرف دیگر متعادل کرد.

    تعادل شعاعی:

زمانی حاصل می شود که یک نقطه کانونی مرکزی با عناصر دیگری که از آن یا اطراف آن چیدمان می کنند وجود داشته باشد. به عنوان مثال می توان در طراحی نمای داخلی به یک میز ناهار خوری گرد با صندلی هایی که دور آن چیده شده است اشاره کرد. فرم، ساختار و رنگ تکرار زیادی دارد.

     ریتم

مانند موسیقی، ریتم در طراحی همه چیز در مورد ایجاد الگوهای تکرار و کنتراست برای ایجاد علاقه بصری است. می توانید با استفاده از رنگ یا شکل یکسان در فواصل زمانی مختلف به این مهم دست یابید. هدف آن حرکت دادن چشم شما در اطراف اتاق است. به عنوان مثال، در طراحی داخلی دکوراسیون می‌توانید با استفاده از یک رنگ در بالش، گذاشتن آن در نقاشی و تکرار آن در فرش، ریتمی را ایجاد کنید. این تکرارها به شما کمک می کند تا چشم شما را در اطراف اتاق ببرد.

   هارمونی

هارمونی زمانی ایجاد می شود که همه عناصر با هم برای ایجاد یک پیام واحد عمل کنند. همانطور که ریتم می تواند هیجان ایجاد کند، هارمونی نیز باعث ایجاد حس آرامش می شود. به عنوان مثال، شما می توانید با استفاده از یک رنگ هارمونی ایجاد کنید، حتی اگر فرم های شما از نظر شکل، اندازه و ساختار بسیار متفاوت باشد.

   نقطه کانونی

اتاقی که در آن همه چیز اهمیت یکسانی پیدا کند، پراکنده یا خسته کننده به نظر می رسد. شما در طراحی داخلی به یک لنگر نیاز دارید. فضاهای معماری اغلب دارای نقاط دیدنی مانند شومینه یا پنجره ای با منظره زیبا هستند. می توانید در طراحی داخلی با چیدمان مبلمان در اطراف آن نقطه کانونی داخلی را تقویت کنید تا بر آن تأکید شود. در اتاقی که فاقد چنین نقطه کانونی داخلی است، می توانید از طریق گروه بندی مبلمان یا استفاده از یک قطعه غیر معمول یا بزرگ، یکی را ایجاد کنید.

  نسبت و مقیاس

تناسب نسبت بین اندازه یک قسمت به قسمت دیگر است و مقیاس نحوه ارتباط اندازه یک شی با دیگری یا فضایی است که در آن قرار می گیرد. به عنوان مثال، یک سکشنال بزرگ در یک اتاق کوچک خارج از مقیاس خواهد بود. برخی از روابط متناسب نسبت به دیگران خوشایندتر هستند. یونانیان باستان بخش طلایی را ارائه کردند، که به دنبال کاهش همه نسبت ها به یک فرمول ساده بود: نسبت بخش کوچکتر به بخش بزرگتر باید با نسبت بخش بزرگتر به کل یکسان باشد. این تناسب در طبیعت وجود دارد و هنرمندان و معماران نیز از آن استفاده کرده اند.

اجرای نمای کامپوزیت اجرای نمای چوب ترمو طراحی رایگان نما طراحی نما مغازه با نمای کامپوزیت

مطالب مفید گروه نما سازان مدرن

و مطالبی دیگر که شاید از دیدن و مطالعه آنها لذت ببرید. در زمینه های: نمای کامپوزیت طراحی نمادکوراسیون داخلی تابلو تجاری مغازه ها و غیره که توسط گروه نماسازان مدرن گردآوری شده است.

تابلوی حروف برجسته بزرگ
طراحی داخلی دکوراسیون طراحی داخلی کم هزینه
نرم افزار رایگان طراحی داخلی